Mi az az URL-értékelés (UR) és hogyan számítják ki: Az URL Rating (UR) egy 100 pontos skálán mutatja meg egy oldal linkprofiljának erősségét. Minél nagyobb a szám, annál erősebb az oldal linkprofilja.

Forrás: https://help.ahrefs.com/en/articles/72658-what-is-url-rating-ur

Az UR egy oldalszintű mérőszám, míg a DR egy domainszintű mérőszám. Ha tehát egy webhelyet beteszel az Ahrefs Site Explorerébe, és ellenőrzöd az UR-t, a kapott szám csak az adott aloldalra vonatkozik.

A skála logaritmikus, ami azt jelenti, hogy sokkal könnyebb egy oldalnak UR 20-ról UR 30-ra emelkedni, mint UR 70-ről UR 80-ra.

Mind a belső, mind a külső linkeket figyelembe vesszik.

Az AHRefs algoritmusaikiszúrják és levágják a “linkelési hurkokat” – a minősítési pontszámok újra és újra történő cseréjét egy hurokban két weboldal között.

Fontos megjegyzések

A magyar linképítési piacon jellemzően az oldalak Domain Authority (DA) értékét figyelik, ugyanakkor több link marketplace is az oldalak átlagos UR értékét jelzi elsődlegesen. Mint mindegyik rendszer, ez sem értékelhető önmagában, csak a magas, vagy alacsony UR érték nem fog segíteni a megfelelő oldalak kiválasztásban, ha linkeket akarsz építeni. A linképítés az elmúlt években nagyon összetett és technikailag is nagy szaktudást igénylő feladattá vált, így ha nem akarsz feleslegesen pénzt költeni rá, kérd ingyenes tanácsadásunkat.

AHRefs UR érték gyakori kérdések

1. Az UR hasonló a Google PageRankjéhez?

Az URL-értékelés (UR) kiszámításához ugyanazokat az alapvető PageRank-elveket használjuk.

Számoljuk az oldalak közötti linkeket;

Tiszteletben tartjuk a “nofollow” attribútumot;

Van egy “csillapítási tényezőnk”;

A webet messziről és széles körben feltérképezzük (ami kritikus fontosságú összetevő a pontos link-alapú metrika kiszámításakor).

Ezzel együtt az UR nem helyettesíti közvetlenül a PageRanket. A Google PageRank képlete sokat fejlődött a bevezetése óta, míg az Ahrefs UR képlete egyszerűbb maradt.

2. Akkor miért használjam az UR-t?

Senki sem tudja pontosan, hogyan számítják ki a PageRanket, kivéve magát a Google-t. De: a magas UR-rel rendelkező oldalak általában magasabban rangsorolnak az organikus keresési eredményekben.

Mivel az UR képlete a PageRank alapelvein alapul, jól korrelál a Google rangsorolással, és közel tökéletes módja egy oldal linkprofiljának erősségének felmérésére.

3. Miért más az új jelentésekben megjelenített UR, mint a régi jelentésekben?

Az új jelentésekben megjelenített UR egy teljesen új mérőszám béta változata. Naponta frissül, és új algoritmusokkal számítják ki, amelyek idővel fejlődni és javulni fognak. Másrészt a régebbi jelentések továbbra is a régi UR-mérőszámot mutatják.