Ahhoz, hogy sikeres márkája legyen, az e-kereskedelmi webhelyét a lehető legmagasabban kell elhelyeznie a keresőmotorok rangsorában. Néha azonban nem igazán tudja, hogy webhelye valójában mennyire jól teljesít. És még ha úgy is gondolja, hogy mindent jól csinál, akkor sem szerepel olyan magasan a keresési eredmények között, mint remélte.

Ebben az esetben megnézheti a domain tekintélyét (DA), hogy lássa, hogyan érzékelik valójában a webhelyét. A Domain Authority egy olyan keresőmotoros rangsorolási pontszám, amely megadja, hogy egy webhely mennyire sikeres a keresőmotorok találatai között. A Moz szoftverfejlesztő cég hozta létre, és áttekintést ad a valószínűsíthető keresőmotoros teljesítményről.

Az oldalakat 1 és 100 közötti pontszámmal rangsorolja, a skála magasabb vége jobb eredményt jelent. A pontszám megismerése segít a márkaépítésben és olyan weboldal létrehozásában, amelyről tudja, hogy az ügyfelek és vásárlók szívesen foglalkoznak vele. Segítségével láthatja azokat a területeket is, amelyeken még egy kicsit javítani kell.

A DA a Google PageRank népszerű helyettesítője.

A Domain Authority kiszámításának módja

A Moz 40 tényezőt vizsgál a DA pontszám kiszámításához. Ezek közé tartoznak olyan dolgok, mint a gyökértartományok vagy a bejövő linkek. Ez utóbbi különösen fontos a pontszám kiszámításánál, mivel egy olyan webhely, amely nagy mennyiségű, tekintélyes és releváns domainekről származó bejövő linkkel rendelkezik, magasabb pontszámot kap.

Tegyük fel például, hogy Ön egy szélessávú céget üzemeltet. Nem lesz elég, ha csak a termékeiről beszél, szükség lesz a blogbejegyzésekre, termékoldalakra és egyéb bejövő linkekre, hogy magasabb pontszámot érjen el. Azok az oldalak, amelyeken egyáltalán nincsenek bejövő linkek, általában minimális DA pontszámmal rendelkeznek.

A Domain Authority problémái

A Moz pontozási rendszerének egyik problémája, hogy ha magas pontszámot ér el, nehezebb javítani rajta, mint ha alacsony pontszámot ér el. Így például, ha 70 pontot ér el, sokkal nagyobb erőfeszítéseket kell tennie, hogy javítson a pontszámán, mintha 30 pontot érne el. Ez azt jelenti, hogy még akkor is, ha egy új, sikeres marketingkampányt dolgoz ki a forgalom növelésére vagy a rossz linkek eltávolítására, a DA-pontszámára gyakorolt hatás akkor is kisebb lesz.

Mindezek mellett fennáll annak a lehetősége is, hogy a domain tekintélye önhibáján kívül csökken. Ez akkor történik, ha egy globálisan népszerű webhely, például a Twitter, nagyszámú backlinket kap, vagy más módon javul. Ez automatikusan lejjebb tolja az oldaladat a keresési rangsorban ehhez képest, és csökkenti a pontszámodat.

Ez lényegében azt jelenti, hogy Önt mindig a legmagasabb domain-autoritású oldalakkal fogják összehasonlítani. Ezek olyan oldalak, mint az Amazon vagy a Wikipedia, amelyekkel Ön nemigen tud versenyezni. Ha tehát “magas” pontszámot szeretne elérni, a legjobb, ha megpróbál nagyobb pontszámot elérni, mint a legközvetlenebb versenytársai.

E korlátok miatt nem szabad a DA értéket egyedüli indikátorként használnia arra, hogy mennyire sikeres az oldala. Inkább összehasonlító mérésként, mintsem abszolút értékként kell használni.

Egy dolgot érdemes szem előtt tartani: egy új vállalkozás DA-pontszáma mindig 1 lesz. Tehát, ha Ön egy technológiai start-up cég, és kétségbeesetten próbál rangsorolni a “fax küldése számítógépről” kulcsszavakra, akkor még van némi munkája, hogy elérje azt a DA-t, amely segíthet az első oldalra kerülni.

Hogyan érheti el a lehető legjobb pontszámot
A DA-pontszámok mögött rejlő összetettség miatt nem igazán létezik egy végleges szint, amely meghatározza a jó vagy rossz pontszámot. Ha azonban a versenytársak elé akar kerülni, akkor arra kell törekednie, hogy magasabb pontszámot érjen el, mint az ő domainjeik.

Ennek három alapvető módja van.

1. A linkprofiljának auditálása

A linkprofil a webhelyére mutató összes visszautalás listája. Ahhoz, hogy pontszámod magasabb legyen, a Google előnyben részesíti, ha a linkek magas tekintélyű webhelyekről származnak. Tehát nem számít, hogy a linkjeid a divatról szólnak, vagy azt kérdezik, hogy “mi az a faxszám?”, a linkeknek megbízhatóbb webhelyekről kell származniuk. Egy SEO-eszköz segítségével kiderítheti, hogy mely linkek egészségesek, és melyeket kellene megváltoztatni.

2. Hozzon létre valóban értékes tartalmat

Az elkötelezettségi mérőszámok, mint például a visszafordulási arány vagy az organikus forgalom, nagyban befolyásolhatják a pontszámodat. Ezért a minősítésed növeléséhez minőségi tartalmat kell létrehoznod, hogy az embereket az oldaladra vonzd és ott tartsd őket.

3. Szerezzen jó minőségű backlinkeket

Ennek megtétele a DA-pontszámod növelésének alapvető része. Ehhez hatékonyan használhatod az úgynevezett “felhőkarcoló-módszert”. Ez egy olyan tartalommarketing módszer, amely magában foglalja a versenytársak tartalmának értékelését, és annak biztosítását, hogy a tiéd jobb legyen. Így nagyobb valószínűséggel szerezhet több értékes backlinket.

Következtetés
Nem lehet egyik napról a másikra magas Domain Authority pontszámot elérni. De kutatással, próbálkozással és erőfeszítéssel, kellő időben javulni fog. És amikor ez megtörténik, döntő előnye lesz a versenytársaival szemben.