A Google új, hasznos tartalmi frissítése kifejezetten az olyan tartalmakat célozza, amelyek “úgy tűnik, hogy elsősorban a keresőmotorokban való jó helyezés érdekében készültek, nem pedig az emberek segítése vagy tájékoztatása céljából”.

Forrás: https://searchengineland.com/googles-new-helpful-content-update-targets-sites-creating-content-for-search-engines-first-387237

Az algoritmusfrissítés célja, hogy a keresők könnyebben találjanak “minőségi tartalmakat” – közölte a Google. A Google a jobb és hasznosabb tartalmakat szeretné jutalmazni, amelyek az emberek számára íródtak, és a felhasználók segítésére készültek.

Röviden, a keresők frusztráltak lesznek, amikor olyan nem hasznos weboldalakon landolnak, amelyek azért szerepelnek jól a keresőben, mert úgy tervezték őket, hogy jól szerepeljenek.

A Google új algoritmusának célja, hogy az ilyen típusú weboldalakat visszaminősítse, miközben az embereknek tervezett, hasznosabb weboldalakat a keresőmotorok fölé helyezi.

A Google szerint ez egy “folyamatos erőfeszítés az alacsony minőségű tartalmak visszaszorítására, és arra, hogy könnyebben találjunk olyan tartalmakat, amelyeket hitelesnek és hasznosnak érzünk a keresőben”.

Milyen típusú tartalmakra lesz hatással a hasznos tartalom frissítése?

Bár ezek az algoritmusok nem céloznak meg konkrétan egy adott piaci rést, a Google szerint ezek a tartalomtípusok lehetnek a leginkább érintettek:

  • Online oktatási anyagok.
  • Művészetek és szórakozás.
  • Vásárlás.
  • Technológiával kapcsolatos.

Ennek oka, hogy az ezeken a területeken írt tartalmakat történelmileg inkább a keresőmotorok, mint az emberek számára írták.

A Google elemzése alapján ezeket a területeket jobban érintheti ez a Google hasznos tartalmi frissítés, mint más területeket.

Megkérdeztem a Google-t, hogy milyen konkrét példát tudna mondani egy olyan keresésre, amelyre a hasznos tartalom frissítése hatással lenne. A Google a következőket válaszolta:

“Ha egy új filmről keresett információt, korábban találkozhatott olyan cikkekkel, amelyek más oldalakról származó kritikákat gyűjtöttek össze, anélkül, hogy a világhálón máshol elérhető szempontokon túlmutató szempontokat adtak volna hozzá. Ez nem túl hasznos, ha arra számít, hogy valami újat fog olvasni. Ezzel a frissítéssel több egyedi információt tartalmazó találatot fog látni, így nagyobb valószínűséggel olvashat olyasmit, amit még nem látott.”

A Google keresési összekötőjét, Danny Sullivant a Twitteren megkérték, hogy fejtse ki bővebben, mit ért a Google az “online oktatás” alatt. Sullivan válasza:

“Általában oktatóprogram, valaminek a megtanítására szolgáló dolgok, nem igazán formális tanfolyamok. De ismétlem, ez nem egy adott területre összpontosít. Ez csak egy példa, ahol figyelemre méltó fejlődést látunk, de vannak mások is, és bármelyik, bármilyen dologgal kapcsolatos lekérdezésnek hasznára válhat.”

A hasznos tartalom frissítése egy webhely-szerte érvényes algoritmus

Ellentétben a Google számos algoritmusával, amelyeket oldalanként alkalmaznak, ez az új hasznos tartalom frissítés az egész webhelyre kiterjedő lesz.

Ez azt jelenti, hogy ha a Google úgy ítéli meg, hogy az Ön webhelye viszonylag nagy mennyiségű nem hasznos, elsősorban a keresőben való rangsorolás érdekében írt tartalmat állít elő, akkor az egész webhelyét érinti.

Ez nem csak a webhely egyes oldalaira vagy részeire lesz hatással, hanem az egész webhelyre.

A Google nem árulja el, hogy pontosan hány százalékban kell az oldalainak hasznosnak és hány százalékban nem hasznosnak lennie ahhoz, hogy ez az osztályozás beinduljon, de azt elmondták, hogy ez az egész webhelyre vonatkozik, és az egész webhelyre hatással lesz, még akkor is, ha sok hasznos oldal van.

Ismétlem, ha vannak hasznos oldalai, de a tartalmának viszonylag nagy része nem hasznos, akkor még a hasznos tartalmakat vagy a webhelyének részeit is érinti ez a frissítés.

A Google szerint “a nem hasznos tartalmak eltávolítása segítheti a többi tartalmad rangsorolását”.

Hogyan építsünk emberközpontú tartalmat – a Google tanácsai
A Google, akárcsak a korábbi frissítéseknél, például a Panda frissítésnél, a core frissítéseknél és a termékértékelések frissítésénél, adott egy listát azokról a kérdésekről, amelyeket feltehetsz magadnak a tartalmaiddal kapcsolatban, hogy olyan tartalmat építs, amelyet a hasznos tartalom frissítése díjaz.

A Google megosztotta ezeket a kérdéseket az emberközpontú tartalomépítéssel kapcsolatban:

  • Van olyan meglévő vagy tervezett közönsége a vállalkozásának vagy webhelyének, amely hasznosnak találná a tartalmat, ha közvetlenül Önhöz fordulna?
  • A tartalma egyértelműen első kézből származó szakértelmet és mélyreható tudást mutat (például olyan szakértelmet, amely abból ered, hogy ténylegesen használt egy terméket vagy szolgáltatást, vagy meglátogatott egy helyet)?
  • Van az oldalának elsődleges célja vagy fókusza?
  • Miután valaki elolvasta a tartalmát, úgy érzi majd, hogy eleget tanult egy témáról ahhoz, hogy segítsen a célja elérésében?
  • A tartalmat elolvasva úgy fog távozni valaki, hogy úgy érzi, kielégítő élményben volt része?
  • Szem előtt tartja a központi frissítésekre és a termékértékelésekre vonatkozó útmutatásainkat?

És amikor a keresőmotorok számára elsőbbséget élvező tartalom elkerülésére kerül sor, a Google ezeket a kérdéseket fogalmazta meg:

  • A tartalom elsősorban a keresőmotorok embereit vonzza, és nem az emberek számára készült?
  • Sok tartalmat készít különböző témákban, abban a reményben, hogy ezek egy része jól teljesít a keresési eredményekben?
  • Kiterjedt automatizálással állít elő tartalmat sok témában?
  • Főként mások mondanivalóját foglalja össze, anélkül, hogy sok hozzáadott értéket adna hozzá?
  • Csak azért írsz dolgokról, mert azok trendinek tűnnek, és nem azért, mert egyébként is írnál róluk a meglévő közönséged számára?
  • A tartalmaidtól az olvasók úgy érzik, hogy újra keresgélniük kell, hogy más forrásokból jobb információkat szerezzenek?
  • Azért írsz egy bizonyos szómennyiségre, mert azt hallottad vagy olvastad, hogy a Google-nek van egy preferált szómennyisége? (Nem, nincs).
  • Úgy döntöttél, hogy valamilyen hiánypótló tématerületre lépsz be anélkül, hogy valódi szakértelemmel rendelkeznél, hanem elsősorban azért, mert úgy gondoltad, hogy keresőforgalmat fogsz kapni?
  • A tartalma olyan kérdés megválaszolását ígéri, amelyre valójában nincs válasz, például azt sugallja, hogy van megjelenési dátuma egy terméknek, filmnek vagy tévéműsornak, holott nincs megerősítve?

Hónapokig is eltarthat, mire helyreáll
Ez az algoritmus automatikusan fog futni – közölte a Google. A pontszámok vagy osztályozók folyamatosan frissülnek majd.

De ha egy webhelyet sújt ez a hasznos tartalomfrissítés, több hónapba is beletelhet, mire az oldal helyreáll.

Egy webhelynek idővel be kell bizonyítania, hogy már nem azzal a kizárólagos céllal tesz közzé tartalmat, hogy a keresőmotorokban rangsoroljon, a keresőmotorok számára első a tartalomélmény, és ez időbe telik.

Úgy tűnik tehát, hogy lesz valamilyen várakozási időszak – talán egy validációs időszak -, amelyen a webhelyeknek át kell esniük, hogy megmutassák a Google algoritmusainak, hogy a webhely elsősorban az emberek számára nyújt hasznos tartalmat.

Ez az érvényesítési időszak automatizált, és bár a Google folyamatosan frissíti a webhely osztályozóinak pontszámát, egy mai változtatás valószínűleg hónapokig nem fog tükröződni a Google rangsoraiban – mondta Sullivan a Search Engine Landnek.

A Google szerint:

“A frissítés által azonosított webhelyek hónapokon keresztül tapasztalhatják a rájuk alkalmazott jelet. A frissítéshez használt osztályozónk folyamatosan fut, így az újonnan induló és a már meglévő oldalakat is figyelemmel kíséri. Amint megállapítja, hogy a nem hasznos tartalom hosszú távon nem tér vissza, az osztályozás a továbbiakban nem lesz érvényes”.

A Google gépi tanulást használ a nem hasznos tartalmak azonosítására
A Google egy új gépi tanulási algoritmust használ, amely képes értékelni és azonosítani a nem hasznos tartalmakat.

Az algoritmusoknak idővel egyre jobbnak kell lenniük az automatizált gépi tanulás fejlesztései és a Google mérnökei között, akik rendszeresen finomítják és javítják az általános algoritmusokat.

A Google szerint a hasznos tartalom frissítése az oldal és a webhely különböző jeleit vizsgálja az oldal rangsorolásának meghatározásához.

A Google nem mondta meg pontosan, hogy milyen jeleket használnak.

A minőségértékelők hitelesítették
A Google szerint a keresőcég a minőségértékelőivel validálta ezeket az új eredményeket, és megerősítette, hogy a rendszer használata javítja a Google keresés minőségét. Ez történik a legtöbb, ha nem az összes rangsorolási és felhasználói élményt javító fejlesztés esetében, amit a Google a keresésben végez.

A minőségértékelők nem befolyásolják közvetlenül a rangsorolást, hanem inkább segítenek megerősíteni a Google keresőmérnökeinek, hogy az algoritmusok javítják-e a keresés általános minőségét.

Csak angol nyelvű keresések
Ez a frissítés kezdetben az angol nyelvű keresésekre indul világszerte.

A Google tervezi, hogy a jövőben más nyelvekre is kiterjeszti.

Jelenleg csak keresések
A Google elmondta, hogy ez a frissítés egyelőre csak a Google-keresést célozza meg. A Google azonban az elkövetkező hónapokban további termékekre (pl. Google Discover) is kiterjesztheti.

Vajon a hasznos tartalom frissítés olyan jelentős lesz, mint a Panda?
Sok SEO számára, akik átélték a 2012. februári Google Panda frissítést, örökre megváltoztatta, hogy a SEO-k hogyan ajánlották a tartalom megírását a továbbiakban. Most a Panda beépült az alapvető frissítésbe, így ma is használják.

Ez a frissítés nagyon hasonlít a korábbi Panda frissítésre.

Gyanítom, hogy a Pandához hasonlóan a SEO szakemberek visszatekintve a Google hasznos tartalmi frissítésére azt fogják mondani, hogy az alapvető változást okozott a SEO-tartalomstratégiában. Az idő majd eldönti, és a következő hetek során meglátjuk, hogy ez a frissítés mekkora jelentőségű.

Miért érdekel minket
A Google hasznos tartalmi frissítése valószínűleg egy olyan jelentős frissítés lesz, amelyre a SEO szakemberek úgy fognak visszatekinteni, mint a változás katalizátorára a SEO szakemberek által az ügyfeleknek a tartalomépítés során adott tanácsok tekintetében.

Igaz, még túl korai lenne megmondani, hogy ez a frissítés mekkora hatással lesz a Google keresési eredményeire, az Ön webhelyére vagy ügyfelei webhelyeire.

A frissítés megjelenésével párhuzamosan mindenképpen figyelje az analitikáját, és ha szükséges, értékelje újra a tartalmi stratégiáját a Google fenti tanácsai alapján.

A hasznos tartalomfrissítéssel kapcsolatos legújabb fejleményekről továbbra is beszámolunk.